علمی و آموزشی

علمی و آموزشی

الکترونیک و کامپیوتر
علمی و آموزشی

علمی و آموزشی

الکترونیک و کامپیوتر

عکس هارد اس اس دی و نکات مهم

این هم تکنولوژی جدید یعنی هارد اس اس دی


 در مورد هارد اس اس دی فقط یک نکته رو بگم و بافر این هارد ها هست که اگه کم باشه یعنی سرعت کپی وارسال فایل کمی داره و هرچی بافر بالاتری داشته باشه بهتره ..فراموش نکنید بافر از 32 مگ تا 512 مگ هستش که باید دقت کنید

سیستم اصلا روشن نمیشود .دیروز خاموش کردم امروز روشن نمیشود

باز هم عنوان را بر طبق سرچ قرار دادم اگر این اتفاق افتاد بهتر آن است که سیستم را به مدت نیم ساعت از برق خارج کنید و بعد آن را دوباره متصل و روشن کنید .

این مطلب برای آداپتور لپ تاپ هم صادق است چون بعضی از افراد در محل کار آداپتور را دائما به برق متصل میکنند یا دو تا آداپتور دارند که اگر این مشکل پیش آمد آداپتور را برای مدت ذکر شده از برق خارج کرده و بعد متصل و روشن کنید.

بعضا در پاور کامپیوتر این مشکل پیش می آید که اشباع خازن گفته میشود و تا مادامی که سیستم به برق وصل است روشن نمیشود و وقتی برای مدت طولانی از برق خارج میکنید خازن تخلیه شده و سیستم روشن میشود.در ضمن اگر این کار را انجام دادید و روشن نشد به متخصص مراجعه کنید.

موفق و ژیروز باشید

عدم کار کرد lan در لب تاب

شاید برایتان پیش آمده باشد بدون دلیل لن شما کار نکند هرچه قدر هم با درایور ان کلنجار برید باز هم کار نکند جالب این است که بدون هیچ دلیلی مثلا دیشب کار میکرد صبح که وصل کردید دیگه کار نمیکنه .

طبق معمول همه مطالبم زیاد دنبال علت نمیرویم بلکه روش تعمیر را آموزش میدهم

فقط توضیح کوچک میدم و آن این است که گردو غبار باعث  کثیف شدن کانکتور لن شده و تمام عملیات به صورت نرمال نشان داده میشود ولی کار نمیکند چون لب تاب یک وسیله متحرک است گاهی باعث کنده شدن سیمهای فیش لن میشود که این هم علت دیگر است

پس

 اول تمیز کردن مادگی لن با کمی الکل و گوش پاک کن و بعد تمیز کردن فیش لن با مواد ذکر شده و در نهایت اگر نشد یک سیم لن نو بخرید 99 در صد  مشکل رفع خواهد شد

و طبق معمول همیشه ..موفق و سربلند باشید

اگر سیستم جمع میکنید یک توصیه مفید

سیم هارد سیم برق و سیم ساتا بسیار مهم است که جنس خوبی داشته باشد و اگر هارد قدیمی دارید کانکتور آن را تمیز کنید و توصیه اصلی این که هر چهار پیچ هارد را ببندید چون اتصال بدنه برای هارد بسیار  مهم است و باعث کار کرد بهتر آن میشود


پیروز و سر بلند باشید

کیس را جابه جا کردم داشتم تمیز میکردم دیگر روشن نمیشود.وعلت آن این است

شاید عنوان بالا کمی عجیب به نظر برسد ولی چون فکر کردم خیلی ها ممکن است این مطلب را در گوگل سرچ کنند به همان صورت نوشتم البته اگر کامپیوتر روشن نشود علتهای مختلفی دارد که علت اصلی روشن نشدن بعد از جابه جایی کیس یا تمیز کردن کیس خارج شدن کارت گرافیک از محل خود است که باید دستگاه را از برق جدا کرده و کیس را باز کنید و کارت گرافیک را ( البته توضیح برای مبتدیان کارت گرافیک قطعه ای است که سیم مانیتور به آن متصل میشود ) با دقت چک کنید تا کاملا در محل خود قرار گرفته باشد اگر سیستم شما دارای کارت گرافیک داخلی یا ( ام بورد ) بود احتمالا رم یا کابلهای برق کمی تکان خورده یا اتصالات آنها دچار مشکل شده .

حالا چرا این اتفاق می افتد شما وقتی کیس خود را جا به جا میکنید سیم مانیتور به آن متصل است و چون سیم مانیتور از سیم های دیگر ضخیم تر است با جابه جایی فشار زیادی به مادر برد می آورد و باعث این گونه اشکالات میشود .

 در هر حال قبل از بردن کیس به تعمیر گاهکامپیوتر خود را باز کنید و اتصالات را چک کنید .

در ضمن اگر این مطلب را یاد گرفتید به دوستان خود نیز آموزش دهید

من از آموزش دادن  لذت میبرم شما هم میتوانید لذت آن را بچشید

پیروز و سر بلند باشید

تعمیر رم و کارت گرافیک

امروز میخوام در مورد تعمیر رم و کارت گرافیک برایتان توضیح دهم

اول اینکه توضیحات من در سطح آماتور است و اشکالهای شایع وساده را برطرف میکند که یک کاربر معمولی با آن برخورد میکند.

مثال کند بودن سیستم بلو اسکرین هنگام کار کردن و در مورد گرافیک هنگ کردن هنگام کار کردن زیاد.

ما در بازار ماده ای داریم به نام جلاسنج که برای براق کردن فلزات استفاده میشود اول باید آن ماده را تهیه کرده و شروع به کار کنید. از آنجایی که یک رم یا کارت گرافیگ پایه های زیادی جهت اتصال دارد همیشه مشکل در ارتباط این پایه ها با مادر برد است. شاید شما ظاهر رم یا کارت گرافیک ( البته منظورم محل قرار گرفتن آن در اسلات است ) را ببینید و تمیز باشد ولی هیچ گاه لایه ای که به صورت خیلی نازک روی آن ایجاد شد را نمی بینید و همین لایه باعث عدم کار کرد صحیح کامپیوتر میشود .

 

                                       راه حل


شما کافیست ماده جلاسنج را گرفته و با تکه پنبه اول طبق دستور روی جعبه کاملا پایه های طلایی روی رم یا کارت گرافیک را به صورت افقی پولش ( مالش ماده به فشار روی صطح ) داده و بعد با یک تکه پنبه تمیز همان کار را انجام داده تا سطح ما براق شود البته بهتر است اسلات مادر برد را هم با اسپری تمیز کننده شستشو دهیم و به از خشک شدن ماده شستشو دهنده ( نیم ساعت بعد) سراغ تست مادر برد رفته و اعجار این ماده را ببینید.

در مورد کارت گرافیک یک خنک کننده آی سی روی کارت گرافیک وجود دارد که اگر سیستم شما بعد ا مدتی کند شد یا هنگ کرد احتمالا ماده انتقال حرارت به فلز خنک کننده ( هیت سینک) خاصیت خود را از دست داده و سفت شده  که باید اول هیت سینک را از روی مدار جدا کرده و ای سی را با تینر یا الکل بشورید و بعد از این کار خمیر سییکن روی ای سی مالیده و هیت سینک را روی آن قرار دهید

موفق و سر بلند باشید